2018. január 6.

BOUNTY SZIGET


Gondolom, hogy nektek is sokat mondták otthon, hogy "fiam, ne játssz a kajával"! Bevallom, nekem hiába hajtogatták, én folyamatos játékban voltam/ vagyok az ételekkel, hol az ízekkel, hol a színekkel, néha pedig a tálalással játszadozom. Most a tálalásba vittem egy kis kreativitást, maga a desszert semmi különös, csak egy kis kókuszmassza felcicomázva, de elég jópofa lett. Még receptnek sem igazán nevezhető, de azért megpróbálom leírni, viszont minden ehető a tányéron 😃


Hozzávalók
4 adag

sziget

10 dkg kókuszreszelék🥥
1 dl sűrített tej
1 dl. víz
1 e.k tejpor
1 k.k. étkezési keményítő
1 e.k. kókuszszirup
1 db. citromhéj🍋
1 e.k. kókuszzsír

tenger

2 dl habtejszín
2 e.k. Blue Curacao szirup
1 t.k. porcukor

12 szem mogyoró🌰
4 roletti
12 kandírozott mentalevél
1-2 dkg kakaó
5 dkg étcsokoládé

Bounty sziget desszerrt

Elkészítés

kandírozott mentalevél

A mentaleveleket mind a két oldalukon kend le tojásfehérjével, majd mártsd kristálycukorba. Tedd egy tálcára és a radiátoron hagyd kiszáradni.

sziget

A kókuszreszeléket tedd egy kis lábasba, add hozzá a sűrített tejet, vágj le egy 1 cm. széles citromhéjat, azt is tedd a lábasba. Kezd el melegíteni. Közben a keményítőt keverd simára a vízzel, öntsd fel vele a kókuszt, löttyints hozzá egy kevés kókuszlikőrt, szirupot vagy aromát és főzd sűrű masszává, ha kell kis vizet adj még hozzá és legvégül keverd el benne a kókuszzsírt( vaj is jó). Hagyd teljesen lehűlni, a legjobb 20 percre a mélyhűtőbe dugni

tenger

A habtejszínt ízesítsd kevés porcukorral és adj hozzá 2 evőkanálnyi Blue Curacao szirupot (likőr is jó).

csónak

A csokoládét olvaszd fel vízgőz felett. Én ezt a csónakformát úgy alakítottam ki, hogy folpackba tekertem tojásokat és az olvasztott csokit rácsorgattam. Mini, kis tálkába helyeztem a tojásokat úgy, hogy a csokis fele legyen felül és 10 percre a hűtőbe tettem. Amikor megdermedt leszedtem a csokicsónakokat a fóliáról.

összeállítás

A tengert egy kis kancsóból öntsd a tányérra.
Nedves kézzel formázd meg a szigetet a kókuszmasszából, előtte azért vedd ki a citromhéjat.
A rolettik alját mártsd csokiba, így könnyen megállnak. 
A tetejüket is mártsd csokiba így rá tudod ragasztgatni a mentaleveleket. Ezzel kell egy kicsit pöcsölni, a legjobb egy fogpiszkálóval a csokiba nyomkodni a leveleket és nyomva tartani 1-1 percig, hogy megkössön.
A szigetre állítsd fel a pálmát, (a hideg kókuszon a csokis talp azonnal megköt, így stabilan fog állni).
Helyezd köré a mogyorókat.
A csokicsónakot is tedd a tányérra.
A maradék kókuszmasszából készíts apró golyókat, ezeket forgasd a kakaóba és pakold a csónakba.

Ennyi :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...