2017. július 25.

GYÖMBÉRSZIRUP ÉS FRISSÍTŐ GYÖMBÉRES LIMONÁDÉ

gyömbérszirup

Na igen, a gyömbér az finom, én legalábbis nagyon szeretem. Rengeteg ételt és italt szoktam ízesíteni vele. Időnként csak lereszelem, forró vízzel felöntöm és hagyom állni, majd leszűröm. Ezzel a módszerrel szoktam karbantartani magunkat a téli időszakban. Most azonban nyár van és meleg, limonádéból pedig képtelenség eleget készíteni, ezért szirupot főztem belőle. Így elég csak a szirupból önteni a kancsóba, azt felhúzni jéghideg ásványvízzel és kész is az isteni hűsítő-üdítő 😛

Hozzávalók

25 dkg friss gyömbér
60 dkg cukor-1 kg.
1, 2 liter víz
1 t.k. citromsav


Elkészítés

A gyömbéreket hámozd meg. A göcsörtök miatt a legegyszerűbb egy kiskanállal megvakargatni- legalábbis nekem ez a módszer jött be.
Egy nagy lyukú reszelőn reszeld le a megtisztított gyömbért.
Egy tiszta fazékba borítsd bele a cukrot, öntsd fel vízzel és forrald fel. Add hozzá a citromsavat is és főzd össze. 
Majd add hozzá a lereszelt gyömbért és főzzed 5-8 percet, majd zárd el a tüzet alatta és fedővel zárd le, hagyd pár órát így érni.

No, de mitől lesz ilyen szép borostyánszíne?
Az elkészült főzet, teljesen színtelen és úgy nem annyira látványos. Ezért fogj egy kis lábast, tégy bele 2-3 evőkanál cukrot és karamellízáld meg. Óvatosan, mert könnyen megég és roppant forró.Amikor elérte a megfelelő színt, merj bele 1 merőkanálnyit a kész főzetedből, ezzel megállítod a karamellízálás folyamatát.
Majd az egészet öntsd a meglévő gyömbérfőzethez.

Szűrd le a szirupot, tedd vissza a fazékba és megint forralj rajta egyet, majd tiszta üvegeket tölts meg a főzettel.

Roppant intenzív lesz az íze és csíp is rendesen, de ez ne ijesszen meg senkit, mivel alaposan fel kell hígítani a fogyasztáshoz. 
Igazából a sűrű szirupokat 1:1 (víz-cukor) arányban szokás készíteni. Én azért adtam hozzá 60 dkg-ot, mert annyi cukor volt csak itthon. Tehát nyugodtan készítsd el sűrűbb változatban, akkor még nagyobb arányban kell hígítani.
A limonádéhoz önts a kancsóba 1-1,5 dl szirupot, húzd fel hideg szódával, facsarj bele friss citromot és fogyaszd egészséggel.
A menta és a narancs íze is illik hozzá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...