2015. november 22.

SÜTŐTÖKÖS-NARANCSOS-CSOKIS SÜTIKOSZORÚ

sütőtökös narancsos csokoládés sütikoszorú

Ha utálod a sütőtököt, akkor ebben a formában imádni fogod, ha pedig szereted akkor azért készítsd el.
Az utóbbi időben kevés időm volt a neten bóklászni a bejegyzések között, de egyik nap leültem a gép elé és szétnéztem és akkor találtam Gerdinél egy igencsak kívánatos sütőtökös süteményt. Ekkor gyorsan elhatároztam, hogy én is megalkotom az én gyerekkompatibilis sütőtökös süteményem. A lányom ugyanis utálja a sütőtököt.
 A sütemények hihetetlenül szaftosak lesznek, ha zöldség kerül a tésztába. A répatortákat imádjuk, a céklásak nálunk nem működnek, ezért most kipróbáltam a sütőtököt. 
Én hülye megmondtam a gyereknek, hogy mi van a tésztában, ezért elég sokat kellett nyaggatnom, hogy kóstolja meg. Először erősködött, hogy ő érzi a sütőtököt benne, de aztán csak fogyatkoztak a szelletek. Este jöttek a barátnői és kértem, hogy kínálja meg őket. Na, ekkor derült ki, hogy mennyire ízlik a süti. Csak 1-1 vékony szeletkét engedélyezett a lányoknak, nehogy elfogyjon. Ennyit a sütőtök utálatról.


Hozzávalók

30 dkg sütőtökpüré
30 dkg liszt
15 dkg vaj
3 egész tojás
1 narancs leve és héja
15 dkg cukor
1,5 evőkanál kakaó
2-3 dkg csokoládélencse
1-1,5 dl tej
2/3 tasak sütőpor
1 k.k. fahéj
1/2 k.k. gyömbér

6 dkg étcsokoládé a mázhoz



A sütemény elkészítése

A sütőtököt vékonyan szórjuk meg cukorral és a sütőben süssük addig, amíg gyönyörűen megkaramellízálódik a teteje.
Kaparjuk egy tálkába ( az elkészült püré legyen 30 dkg) pépesítsük és amíg forró reszeljük bele a narancs héját. Keverjük el és hűtsük ki.
3 egész tojást üssünk egy tálba, adjuk hozzá a cukrot és elektromos habverővel verjük keményre, fehéredésig.
A vajat olvasszuk fel.
A felolvasztott vajat keverjük el a pürével.
A pürét ízesítsük a fahéjjal és gyömbérrel ( Későn jutott eszembe, de a kardamom is tökéletes ízesítője lehet).
Egy tálba szitáljuk a lisztet és keverjük el benne a sütőport.
A lisztet kezdjük el adagolni a vajas püréhez, szorgosan kevergessük és minden adag liszt után öntsünk hozzá kevéske tejet. Facsarjuk hozzá 3/4 narancs levét is.
Elég sűrű lesz a tészta, lehet még elbír majd fél deci tejet. A végeredmény lassan terüljön szét.
Az elkészült masszát nagyjából felezzük el és az egyik felébe kanalazzuk a kakaót és ide facsarjuk még a maradék narancslevet és szórjuk bele a csokilencsét.
Válasszunk ki egy nekünk tetsző formát. Nekem fejlövésem a szilikon koszorúforma, de egy sima kerek tortaforma, vagy hagyományos tepsi is megteszi.
Vajazzuk és lisztezzük ki a formát (a szilikont nem kell) és felváltva kanalazzuk bele a kétféle színű tésztát.
A sütőt melegítsük 175 fokra légkeverés és süssük készre a süteményt.
A koszorúban k.b. 30 perc kellett neki (tűpróba). szépen meg fog emelkedni és kissé megrepedezik majd a teteje, de ez lesz majd az alja, így nem zavaró.
Az elkészült süteményt fordítsuk ki a formából egy rácsra és hagyjuk kihűlni.
A csokoládét vízgőz felett olvasszuk fel, löttyinthetünk bele kevéske olajat, hogy fényesebb legyen.
A lehűlt süteményre csorgassuk a csokoládét, csíkokban, rácsokban vagy vonjuk be teljesen, ahogy kedvünk tartja.
Isteni puha, szaftos  sütemény a végeredmény, ami mesés színekben pompázik és egyáltalán nincs sütőtök íze. Csodálatos egy kávé vagy tea mellé is.

Tipp: a cukor mennyisége függ a sütőtök édességétől is. Simán elbír több cukrot, de én nem szeretem a nagyon édes sütiket, tehát édesszájúak, nyugodtan tegyenek 1-2 kanál cukorral többet a tésztához.

sütőtökös süti



2 megjegyzés:

  1. Napsárga, csokoládétól csillogó, pompás érv a sütőtök mellett! Meggyőztél! ;-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szép és finom :) Nem gondoltam volna, hogy ennyire fogjuk szeretni.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...