2012. március 11.

SPENÓTOS, TÖLTÖTT LAPOS KENYÉR




Fokhagymás spenótos krumplival töltött lapos kenyér

Kipróbáltam, lépésről-lépésre leírom, mert isteni finom. Kiváló egy vacsorára, mikor már nem akarunk húst hússal enni vagy vendégeink érkeznek váratlanul, és üres a hűtő. A töltelék és a tészta ízesítése millió variációban elkészíthető, hangulatunknak és ízlésünknek megfelelően. Természetesen húst is tehetünk bele. Későbbi próbálkozásaimat is megosztom majd.

Hozzávalók (5 db.)

Tészta

-1 bögre rétesliszt
-1 bögre finom liszt
-1 dkg élesztő
-1/2 dl olíva olaj
-1 dl langyos víz (lehet pótolni kell)
-2 e.k.joghurt v.tejföl (én most tejfölt használtam)
-1 t.k.cukor
-2 t.k.só
-én 1gerezd fokhagymával bolondítottam meg

Töltelék

-3 kisebb burgonya
-3 gerezd fokhagyma
-só,bors ízlés szerint
-3 e.k.olaj
-1 1/2 -2 dl víz
-1 e.k.spenótpor

Elkészítés




A tészta összes hozzávalóját 1 tálba tesszük.

Addig gyúrjuk, amíg 1 nagyon jól formázható, rugalmas,nem ragadós tésztát kapunk

letakarjuk és kb.1 órát pihentetjük.

Lisztezett deszkára tesszük a szépen megdagadt bucinkat.
Az 5 cipót egyenként lapos koronggá nyújtjuk.

Amíg pihen a tészta elkészítjük a tölteléket.


5 db.mini cipót formázunk belőle.Én hagytam pihenni 15 percet.

Minden összetevőt 1 lábasba teszünk.
Jól összekeverjük, mikor rotyogni kezd lefedjük  és készre pároljuk.


A puha burgonyát villával összetörjük. (vigyázzunk,hogy túl nagy darabok ne maradjanak,mert könnyen kiszúrja a tésztát)
A spenótos keveréket a tészta korongok közepére halmozzuk.

Ellapítjuk a tölteléket.
Ügyesen összebugyoláljuk. (széleit összecsípjük felül és megcsavarjuk)

Laza mozdulatokkal ismét koronggá nyújtjuk.

Miközben töltögetjük a tésztát,a sütőt kapcsoljuk be 230 C fokra ,hagyjuk jól bemelegedni. A kész lepényeket helyezzük sütőlemezre, kenjük be vékonyan olajjal és tegyük a forró sütőbe.K.b.10 perc alatt készre sütjük. Én még a sütőben vizes ecsettel benedvesítettem a tésztát és mennyei ropogós kenyérkéket kaptam.


Az első darabot serpenyőben sütöttem meg, de nem lett az igazi.Ezerszer ízletesebb, ha forró sütőben készítjük el.
Én fokhagymás tejföllel és lila-hagymás savanyú káposztával (recept a saláta címke alatt) tálaltam.


Hihetetlen finom.


Frissen az igazi, de akkor sincs semmi baj, ha marad más napra. Én zacskóba tettem puha lett. Reggel pedig a kenyérpirítóba helyeztem 1-2 percre és ugyanolyan friss, meleg, ropogós lett mint előző nap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...